Z kulturą pod rękę – 05.10.2015 r.
opublikowano: 2015-10-05 przez:
W tym tygodniu w konkursie „Z kulturą pod rękę” mamy dla Państwa trzy podwójne zaproszenia na spektakle –  „Kupiec wenecki”, „Red”, „Szalbierz”.
        
        
Spektakle obędą się:
7 października 2015 r. – „Kupiec wenecki”, godz. 19.00
9 października 2015 r. – „Red”, godz. 19.30
11 października 2015 r. – „Szalbierz”, godz. 17.00
 KUPIEC WENECKI
KUPIEC WENECKI
Pożyczka pod zastaw kawałka własnego ciała? Na takie ryzyko podyktowane przez żydowskiego bankiera Shylocka godzi się wenecki kupiec Antonio. Chce bowiem finansowo pomóc swojemu przyjacielowi Bassanio ubiegającemu się o rękę bogatej Porcji, a tylko Żyd może pożyczyć potrzebną sumę. Jednak kupiec musi w ciągu trzech miesięcy zwrócić dług, bo inaczej Shylock będzie mógł egzekwować spłatę kredytu.
„Komedia niedorzeczna, okrutna i genialna” – pisał o sztuce Tadeusz Boy-Żeleński. Shakespeare przygląda się w niej grze pozorów, naturze przyjaźni i nienawiści, ksenofobii i rasizmowi. Pyta, czym jest prawo i sprawiedliwość. Bo czy rzeczywiście Shylock okaże się taki okrutny? O co naprawdę toczy się spór między nim a sprytnym bankierem? Dlaczego wreszcie Antonio podejmuje tak wielkie ryzyko, by pomóc przyjacielowi?
Premierą „Kupca weneckiego” Teatr Dramatyczny rozpoczyna obchody 450-lecia urodzin Williama Shakespeare’a.
Szczegóły na stronie teatru
 RED
RED
Nowy Jork. Pracownia malarska. Mark Rothko – legenda amerykańskiego ekspresjonizmu abstrakcyjnego, milioner, niekwestionowany autorytet w dziedzinie sztuki kontra młody, ambitny student aspirujący do tej roli. Mistrz i uczeń. Podglądamy ich pierwsze spotkanie, rozmowę o nowym zamówieniu cyklu obrazów dla restauracji Four Seasons. W ich relacji przewijają się sympatia, gniew, lęk i zaskoczenie. Kolejne rozmowy o sztuce stają się pojedynkiem dwóch pokoleń artystów.
„Red” to nagrodzona prestiżową Tony Award za najlepszy tekst dramatyczny sztuka Johna Logana. Autor scenariuszy m.in. do hollywoodzkich hitów: „Aviator”, „Skyfall” czy „Gladiator” sportretował w niej ostatni etap życia Marka Rothki, w przeddzień popełnienia przez malarza samobójstwa. Przygląda się genialnemu artyście niedocenionemu za życia przez krytyków, który pogrążony w depresji i alkoholizmie, nie radzi sobie z nowymi niezrozumiałymi dla niego kierunkami w sztuce.
Szczegóły na stronie teatru
 SZALBIERZ
SZALBIERZ
W 250 rocznicę polskiego teatru publicznego Teatr Dramatyczny wystawia głośną sztukę węgierskiego pisarza Györgya Spiró o ojcu narodowej sceny Wojciechu Bogusławskim. „Szalbierz” podejmuje wątek powieści „Iksowie”, zakazanej w Polsce lat osiemdziesiątych z powodu kpiny z naszych bohaterów narodowych. Spiró oskarżonemu o szarganie świętości zabroniono wówczas przyjazdów do Polski.
 
Akcja „Szalbierza” rozgrywa się w teatrze w dniu premiery. Na spektakl, który ma uratować teatr od bankructwa, wybiera się całe Wilno, bo tytułową rolę „Świętoszka” ma zagrać gościnnie legenda - Wojciech Bogusławski. Groźba zerwania premiery wisi w powietrzu, ponieważ mistrz pojawia się dopiero kilka godzin przed spektaklem. Kim jest Wojciech Bogusławski w oczach Węgra? Barwną postacią - intrygantem, błaznem, furiatem i egoistą, a równocześnie patriotą i człowiekiem niezwykle odważnym.
Przedstawienie reżyseruje Gábor Máté, węgierski reżyser i aktor, dyrektor artystyczny słynnego Teatru Józsefa Katony w Budapeszcie. W roli Bogusławskiego wystąpi Witold Dębicki, w obsadzie między innymi: Sławomir Grzymkowski, Agnieszka Warchulska, Agnieszka Wosińska i Małgorzata Rożniatowska.
György Spiró to jeden z najwybitniejszych współczesnych pisarzy węgierskich i znawca polskiej kultury. Laureat prestiżowych nagród, między innymi Literackiej Nagrody Europy Środkowej Angelus i Międzynarodowej Nagrody Wyszehradzkiej. Napisał ,,Mesjaszy”, jedną z najważniejszych powieści poświęconych naszemu romantyzmowi.
Szczegóły na stronie teatru
Repertuar
 
Trzy osoby, które zgłoszą się do nas jako pierwsze i wpiszą w tytule maila tytuł przedstawienia otrzymają podwójne zaproszenie na spektakl, grany w Teatrze Dramatycznym (Scena im. G. Holoubka PKiN, pl. Defilad 1, Scena na Woli im. Łomnickiego).
 
7 października 2015 r. – „Kupiec wenecki”, godz. 19.00
9 października 2015 r. – „Red”, godz. 19.30
11 października 2015 r. – „Szalbierz”, godz. 17.00
 KUPIEC WENECKI
KUPIEC WENECKIPożyczka pod zastaw kawałka własnego ciała? Na takie ryzyko podyktowane przez żydowskiego bankiera Shylocka godzi się wenecki kupiec Antonio. Chce bowiem finansowo pomóc swojemu przyjacielowi Bassanio ubiegającemu się o rękę bogatej Porcji, a tylko Żyd może pożyczyć potrzebną sumę. Jednak kupiec musi w ciągu trzech miesięcy zwrócić dług, bo inaczej Shylock będzie mógł egzekwować spłatę kredytu.
„Komedia niedorzeczna, okrutna i genialna” – pisał o sztuce Tadeusz Boy-Żeleński. Shakespeare przygląda się w niej grze pozorów, naturze przyjaźni i nienawiści, ksenofobii i rasizmowi. Pyta, czym jest prawo i sprawiedliwość. Bo czy rzeczywiście Shylock okaże się taki okrutny? O co naprawdę toczy się spór między nim a sprytnym bankierem? Dlaczego wreszcie Antonio podejmuje tak wielkie ryzyko, by pomóc przyjacielowi?
Premierą „Kupca weneckiego” Teatr Dramatyczny rozpoczyna obchody 450-lecia urodzin Williama Shakespeare’a.
Szczegóły na stronie teatru
 RED
REDNowy Jork. Pracownia malarska. Mark Rothko – legenda amerykańskiego ekspresjonizmu abstrakcyjnego, milioner, niekwestionowany autorytet w dziedzinie sztuki kontra młody, ambitny student aspirujący do tej roli. Mistrz i uczeń. Podglądamy ich pierwsze spotkanie, rozmowę o nowym zamówieniu cyklu obrazów dla restauracji Four Seasons. W ich relacji przewijają się sympatia, gniew, lęk i zaskoczenie. Kolejne rozmowy o sztuce stają się pojedynkiem dwóch pokoleń artystów.
„Red” to nagrodzona prestiżową Tony Award za najlepszy tekst dramatyczny sztuka Johna Logana. Autor scenariuszy m.in. do hollywoodzkich hitów: „Aviator”, „Skyfall” czy „Gladiator” sportretował w niej ostatni etap życia Marka Rothki, w przeddzień popełnienia przez malarza samobójstwa. Przygląda się genialnemu artyście niedocenionemu za życia przez krytyków, który pogrążony w depresji i alkoholizmie, nie radzi sobie z nowymi niezrozumiałymi dla niego kierunkami w sztuce.
Szczegóły na stronie teatru
 SZALBIERZ
SZALBIERZW 250 rocznicę polskiego teatru publicznego Teatr Dramatyczny wystawia głośną sztukę węgierskiego pisarza Györgya Spiró o ojcu narodowej sceny Wojciechu Bogusławskim. „Szalbierz” podejmuje wątek powieści „Iksowie”, zakazanej w Polsce lat osiemdziesiątych z powodu kpiny z naszych bohaterów narodowych. Spiró oskarżonemu o szarganie świętości zabroniono wówczas przyjazdów do Polski.
Akcja „Szalbierza” rozgrywa się w teatrze w dniu premiery. Na spektakl, który ma uratować teatr od bankructwa, wybiera się całe Wilno, bo tytułową rolę „Świętoszka” ma zagrać gościnnie legenda - Wojciech Bogusławski. Groźba zerwania premiery wisi w powietrzu, ponieważ mistrz pojawia się dopiero kilka godzin przed spektaklem. Kim jest Wojciech Bogusławski w oczach Węgra? Barwną postacią - intrygantem, błaznem, furiatem i egoistą, a równocześnie patriotą i człowiekiem niezwykle odważnym.
Przedstawienie reżyseruje Gábor Máté, węgierski reżyser i aktor, dyrektor artystyczny słynnego Teatru Józsefa Katony w Budapeszcie. W roli Bogusławskiego wystąpi Witold Dębicki, w obsadzie między innymi: Sławomir Grzymkowski, Agnieszka Warchulska, Agnieszka Wosińska i Małgorzata Rożniatowska.
György Spiró to jeden z najwybitniejszych współczesnych pisarzy węgierskich i znawca polskiej kultury. Laureat prestiżowych nagród, między innymi Literackiej Nagrody Europy Środkowej Angelus i Międzynarodowej Nagrody Wyszehradzkiej. Napisał ,,Mesjaszy”, jedną z najważniejszych powieści poświęconych naszemu romantyzmowi.
Szczegóły na stronie teatru
Repertuar
Trzy osoby, które zgłoszą się do nas jako pierwsze i wpiszą w tytule maila tytuł przedstawienia otrzymają podwójne zaproszenie na spektakl, grany w Teatrze Dramatycznym (Scena im. G. Holoubka PKiN, pl. Defilad 1, Scena na Woli im. Łomnickiego).
W tytule maila prosimy podać dzisiejsze hasło: „Kupiec wenecki”, „Red”, „Szalbierz”,  a w mailu – podstawowe dane: imię, nazwisko,
numer wpisu lub numer aplikanta oraz numer telefonu.
Maile prosimy kierować na adres: kultura@oirpwarszawa.pl
        
        
                
    numer wpisu lub numer aplikanta oraz numer telefonu.
Maile prosimy kierować na adres: kultura@oirpwarszawa.pl


 
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
             
         
         
        