26.04.2024

UOKiK nałożył ponad 490 tys. zł kary na Vectrę

opublikowano: 2015-01-15 przez: Mika Ewelina

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył na operatora telewizji kablowej, dostawcę internetu spółkę Vectra karę w wysokości 493 tys. zł za przedłużanie bez zgody klientów umów zawartych na czas określony.

Vectra automatycznie przedłużała umowy zawarte na czas określony na sześciomiesięczny okres. Klienci nie mieli możliwości podjęcia decyzji o dalszym korzystaniu z usług. Jak informuje w komunikacie UOKiK, Vectra zaprzestała już takich działań.

Postępowanie przeciwko operatorowi zostało wszczęte w lipcu 2013 roku. Wątpliwości Urzędu wzbudziło automatyczne przedłużanie umów zawartych z konsumentami na czas określony, który wynosił 6 miesięcy.

"W związku z tą praktyką, konsument nie miał możliwości podjęcia świadomej decyzji o dalszym korzystaniu z usług Vectry" - podał Urząd w środę w komunikacie. Zdaniem UOKiK, gdy kończy się zawarta umowa, przedsiębiorca, który chce przedłużyć kontrakt na kolejny czas określony – powinien złożyć klientowi odpowiednią propozycję.

Urząd zakwestionował też nieinformowanie w umowach o warunkach ich zmian wbrew obowiązkowi, jaki nakłada prawo telekomunikacyjne.

W oświadczeniu przesłanym PAP Vectra poinformowała, że nie zgadza się z decyzją UOKiK, dlatego odwołała się od niej.

"W trakcie postępowania przedstawiliśmy Urzędowi szereg uzasadnień swojego stanowiska, informując o korzyściach dla abonentów płynących z automatycznie przedłużanej umowy oraz ich zgodności z obowiązującymi przepisami prawa" - podała Vectra.

Dodatkowo spółka poinformowała, że zaprzestała wiosną 2014 roku stosowania procedury automatycznego przedłużania umowy, którą zakwestionował UOKiK. (PAP)

Prawo i praktyka

Przygody Radcy Antoniego

Odwiedź także

Nasze inicjatywy