29.03.2024

Radca prawny na co dzień i w kryzysie – ruszyła nowa kampania wizerunkowa zawodu

opublikowano: 2017-11-08 przez:

23 października br. Okręgowa Izba Radców Prawnych w Warszawie rozpoczęła realizację nowej kampanii wizerunkowej, promującej zawód radcy prawnego. Kampania, prowadzona na terenie Warszawy i Mazowsza, informuje o uprawnieniach radców prawnych i zachęca do prewencyjnego korzystania z usług radców prawnych w problematycznych sytuacjach zawodowych i prywatnych. Promuje również wyszukiwarkę www.szukajradcy.pl. To pierwsza tak nowoczesna i korzystająca z tak licznych kanałów dotarcia kampania izby radcowskiej w Polsce.

Kampania ma charakter edukacyjny i promocyjny – przypomina potencjalnym klientom radców prawnych o tym, w jakim zakresie pomocny może być radca i jakie są jego uprawnienia. W ramach kampanii zaplanowano kilka różnych kreacji, odnoszących się do przykładowych sytuacji wymagających profesjonalnej pomocy prawnej (np. wynajem mieszkania, spór z nieuczciwym kontrahentem, problematyczna reklamacja czy kłopot ze świadczeniem alimentacyjnym). Przekaz kampanii podkreśla zalety prewencyjnego korzystania z usług radcy prawnego – dlatego każdej kreacji towarzyszy zdanie „Zanim dostaniesz taką wiadomość, znajdź radcę prawnego”. W tym kontekście OIRP w Warszawie zachęca w kampanii do korzystania z wyszukiwarki www.szukajradcy.pl.
– Ze względu na to, że kampania ma ważny wymiar edukacyjny, zwracamy w niej również uwagę na kompleksowość profesjonalnej pomocy prawnej. Podkreślamy, że radca prawny, pomagający nam w trudnej sytuacji, stworzy plan działania, wskaże potencjalne ryzyka, przedstawi najlepsze rozwiązania, będzie reprezentował nas w sądzie i urzędzie – komentuje Włodzimierz Chróścik, Dziekan Rady OIRP w Warszawie. – Chcemy również walczyć z mitem drogich usług prawnych, dlatego mówimy w naszych kreacjach o tym, że radca prawny to profesjonalista, któremu można zaufać i który świadczy usługi w przystępnych cenach. Ponownie promujemy wyszukiwarkę szukajradcy.pl, dlatego zachęcam radców zrzeszonych w naszej Izbie do rejestrowania się w tej bazie danych.

Kampania Izby warszawskiej będzie obecna zarówno w mediach tradycyjnych, jak i internetowych. Materiały kampanii pojawią się w warszawskich autobusach, tramwajach, w metrze, na bilbordach w różnych lokalizacjach w Warszawie i innych miastach regionu, a także w radiu, regionalnej prasie drukowanej oraz na portalach internetowych. To pierwsza tak nowoczesna i korzystająca z tak licznych kanałów dotarcia kampania izby radcowskiej w Polsce. Będzie ona dodatkowo wyraźnie widoczna na wewnętrznych kanałach Izby – profilach w mediach społecznościowych, stronie internetowej czy w newsletterze.
– Szeroki zakres kampanii, na jaki się zdecydowaliśmy, wynika z chęci dotarcia do jak największej liczby potencjalnych klientów radców prawnych w Warszawie i regionie – wyjaśnia r.pr. Bartosz Brylski, przewodniczący Komisji Promocji i Rozwoju Zawodowego, który koordynuje realizację kampanii. – Mierzymy się z dużym wyzwaniem uświadamiania Polakom, kim jest radca prawny i jak bardzo pomocny może być w różnych życiowych sytuacjach, dlatego wybraliśmy dość prosty, komunikatywny przekaz i różne kanały dotarcia, zapewniające kontakt ze zróżnicowanymi grupami odbiorców. Działania informacyjne i promocyjne w poszczególnych nośnikach będą prowadzone niemal do końca grudnia. O kolejnych odsłonach kampanii myślimy także w kontekście przyszłego roku – dodaje mec. Brylski.

Prawo i praktyka

Przygody Radcy Antoniego

Odwiedź także

Nasze inicjatywy